Hej och hå

Det var så lugnt igår, vi städade och fixade och donade. Ylva lekte så bra själv så det var rent otroligt. Och på kvällen kom det magonda tillbaka.. efter några omgångar ringde jag barnakuten, fick lite råd och tips och bestämde oss för att avvakta hemma. Efter det sov Ylva oroligt, men utan magont i alla fall... så i morse var det av till jourläkarcentralen för vidare befordran till barnakuten, komplett med kontroller, prover och jag vet inte allt. Men jag måste säga att jag är ganska impad - det tog inte mer än 2 tim och 15 minuter allt i allt, TROTS att vi fick köra mellan jourläkarcentralen och barnakuten... sällan några längre väntetider, hela tiden info, de hade stenkoll på Ylva osv. Jätteskönt. Jag unnar verkligen alla med sjuka barn att känna sig så väl omhändertagen som jag gjort de här timmarna!

Nu avvaktar vi och ser vad som händer. Troligen är det en kraftig generell infektion (typ förkylningsflunsa...) som bland annat ger symptom från körtlarna i magen.

Har inte lyckats göra något att visa upp i bloggen än, i går kväll spelade vi Imperiet för fulla muggar och jag ståpysslade eftersom sambon ockuperade min stol och bonusdottern min pall.. men det gick det med. :-) Kortet är halvklart och kommer på Korti Fokus i morgon!


Kommentarer
Postat av: Monica O

Stackars liten Ylva. Hoppas att hon mår bättre i magen nu. Krama henne från "tant" Monica

Kram

2007-10-22 @ 14:14:18
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se/
Postat av: Chruss

Oops...hoppas tösa mår bättre nu och jag är glad för er skull att allt gick smidigt och bra med alla prover! Hoppas ni får svar lika snabbt också! Kram!

2007-10-22 @ 19:53:29
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: DesignAnnique

Tack för er omtanke! Det värmer verkligen... Ylva mår bättre, just nu iaf. Håller tummarna för att det inte kommer tillbaka!

2007-10-22 @ 22:04:11
URL: http://designannique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0