126

image114

Inte mindre än 126 färdiga kortbaser ligger nu i min kortlåda, i väntan på inspiration (och transpiration...), det är så skönt att ha dem färdiga!

Så här ser det ut i papperskorgen nu när jag är färdig...
image115

:-)

Jag har alltså delat Bazzill-ark på längden och sen vikt till kortbaser. Eftersom jag är mer av fort-o-fel än perfektionist så blir de inte helt jämna, dessutom är de aaaaningen för breda för mina kuvert, iaf om jag har lite dekorationer på. Alltså skär jag ner dem så de är prick 15 cm breda och ca 15 cm höga. Mina egna blir alltid 15 cm höga, men jag köpte papper av en som skulle lägga ner sin butik, det blev lite fel och när hon skulle skicka rätt papper så tyckte jag att hon kunde dela dem till mig för att hon skulle slippa betala för skrymmande. Skrev att hon fick vika dem också om hon ville och det blev lättare för henne, men det var nog inte så bra. Hälften av papprena var skurna så de var under 15 cm breda, resten var typ 16 cm breda... Fick sitta och vika till dem också för de var ganska slarvigt vikta... så när jag ändå höll på med dem gick jag igenom lådan med färdigvikta stommar och fixade till dem, lika så bra när jag ändå höll på. Har skurit till ett antal kortstommar häromdagen när jag "städade" mitt pappersförråd just för att ha lite färdiga kortbaser. Hade inte räknat med att jag skulle ha 126 färdiga dock... :-) Och vet ni vad - det värsta är att det inte ens syns i cardstock-högen! :-)

Nu är det dags att avsluta för idag. Skivorna från fotosafarin är brända och ligger i väntan på att få varsitt litet kort om sig som stöd och skydd (har ju slängt alla CD-fodral...), så det blir nog morgondagens projekt. Kanske, kanske inte. :-) Det är sim för lillfian i morgon, så de dagarna brukar jag mest vara zonkad efter varmvattenbassängen...

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad mycket fint du gjort sedan jag var här sist. :)
Ses nästa helg
Kram
Helena

Postat av: Cia

Oj vad skönt att ha så mycket kortstommar klara!
Massor av fint har du gjort.
Kram Cia

2007-09-25 @ 12:34:22
URL: http://www.hobbyhuset.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0