Del två av julkorten

Och här kommer, som utlovat, del två av julkorten.

image102

Som synes är det samma papper igen... den här gången med en söt snögubbe. Han blev lite misslyckad i stämplingen (det försvann bitar på ena sidan och blev en ful fläck på andra sidan. Lösningen är att skära ner det till en "delbit" så det fula försvinner, sätta en matta bakom och låta det bli ett "fönster". :-) Hade tänkt sätta spröjs på det också men det orkade jag inte. 

Stämpeln är lånad av Monica. I hennes blogg kan du se hur stämpeln "ska" se ut. :-)

image103
När jag lånade den här stämpeln sa Eva att jag fick vara testpilot och färglägga den för hon tyckte den var så knepig. Det var den. Jag testade med torrchalks, men det var svårt att få det snyggt. Kan tänka mig att det är svårt med både distresser och akvarellpennor också, det är så pilligt. Nä, den blir nog aldrig en favorit för mig på det viset, även om den är söt.

image104
Tomten stämplade vi flitigt med, han är lite härligt gammeldags. En av tjejerna på träffen skar ut honom med skalpell och jag kan ju lugnt säga att jag var mållös. Hon var så snabb och så säker, jag är grymt imponerad. Jag vill också kunna!

Fast då kanske man måste öva lite också, kanske? Eller? :-)

Nä, jag fortsätter nog klippa runt eller göra fyrkanter och cirklar. :-D

image105
Sist ut idag är den här lilla söta tomteflickan. Jag satt och nallade lite av Evas distresser, och kanske kanske börjar jag få fason på det. Hm.

Nu ska jag strax åka på fotosafari i Ystad. Ska bli SÅ kul! Förhoppningsvis blir det en del läckra bilder, ska försöka hinna få in dem här i så fall under kvällen. Haken är mest att jag får redigera bilderna i Paint och det är INTE kul. Nackdelen med omformatering och tidsbrist... man har inte det man brukar ha att jobba med. *suckar*

Kommentarer
Postat av: Cia

Massor av snygga julkort ser jag, själv har jag inte börjat med mina än.
Kram Cia

2007-09-23 @ 10:41:47
URL: http://www.hobbyhuset.se/blog
Postat av: Marita

Hej
Vad fina kort du har gjort. Var har du köpt tomtestämpeln? vilken text är det på den lilla God Jul? Hur fixade du julkulorna?
Som sagt bra jobbat, jättefint
mvh Marita

2007-09-23 @ 12:33:37
Postat av: DesignAnnique

Jag vet inte var någon av tomtestämplarna kommer från, flickan TROR jag är Pysselpassion. Översta snögubben vet jag är Whipper Snapper, men sen vet jag inte med någon av de andra stämplarna heller. Lånade hela rasket här och var på en pysselträff. :-) God Jul-stämpeln är också lånad, så den vet jag inte heller.
Julkulorna är stämplade, utklippta och sen målade med distresser resp ProMarker-pennor, ena sorten har
lite 3D-lack, den andra mycket... Sen är det bara att sätta på distanskuddar.

2007-09-23 @ 15:54:35
URL: http://designannique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0