Mina två senaste kort i Fokus-alster

Tänkte lite snabbt ta och visa upp mina två senaste DT-alster till Kort i Fokus-bloggen... vi är på väg att "blåsa ut" min dator eftersom den beter sig lite märkligt (lindrigt sagt...) så vi får se när jag fått fason på allt igen. Tur det finns fler datorer i hushållet. :-)

Först ut är den här veckans CardJacked, och min version fick gå i brunt, gammelrosa och turkos - en av mina nya favoritkombinationer. Jag som varken gillar brunt eller turkost...:-) Kortet i sig är ganska "enkelt" och upplägget med de två panelerna kommer jag nog repetera, det ger en himla snygg effekt med ett minumun av jobb. Om man lyckas skära pappersbitarna lika långa kan man lägga dem helt brevid varandra, om man som jag skär fort och fel förskjuter man dem lite så ser inte en själ det. :-) Berätta inte för någon men motivet är faktiskt färglagt med distresser... *ryser* :-)

image93

Nästa kort är från Bild- och teknikutmaningen (hann inte skissen på grund av att jag fick JOBB (ett vikariat som jag ville ha, så när jag slutar på nuvarande jobbet går jag direkt vidare till nästa...:-) ), förvirrade anhöriga och en massa annat strul...), och där gick det ut på att paper pieca med stämplade motiv. Jag valde att stämpla byxorna på ett randigt papper, klänningen på ett grönt och skjorta+hårband+magband på ett milt gult papper. Resten målade jag (hm, med distresser.. igen... det börjar vara farligt det här, jag kan bli av med ordförandeskapet i Våga Vägra Distresser...:-) ) och sen klämde jag dit lite blommor med halvpärlor i mitten. Det vita runt halvpärlorna är otorkat lim, det var liiiiite bråttom där på slutet. :-)

image94

Tja, det var dagens alster, återkommer med annat senare. Tror jag. Om vi får igång datorn igen... :-)

Kommentarer
Postat av: Marie

åh så fina!

2007-09-15 @ 21:06:41
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Cia

Vilka härliga och fina kort, gillar färgkombinationerna massor.
Kram Cia

2007-09-16 @ 16:07:22
URL: http://www.hobbyhuset.se/blog
Postat av: Ingela

Supersnyggt!

2007-09-17 @ 16:42:20
URL: http://coelogyne.blogg.se
Postat av: carina

Vilket läckert kort Annica

2007-09-18 @ 19:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0