Ljus och tändsticksaskar

Jag har gjort tändsticksaskar med matchande ljus till två av Y's dagisfröknar:




De andra två fröknarna ska få efter jul, de hann gå på ledighet så de får med andra motiv. :)

Y's f.d. dagmamma fick också ett ljus när vi hälsade på en kort sväng i fredags.


Det var ett kärt återseende och även om dagis är jättebra så saknar vi henne jättemycket!

Jag har ett ljus kvar:


Det ska få åka till vår f.d. granne från när vi bodde i lägenheten. Vi brukar lämna något litet till henne varje jul och hon uppskattar det så mycket. Och det är kul att hålla kontakten så!

Sen har jag faktiskt gjort en tändsticksask till:


Och fler ska det bli, till julklappar och presenter. Ljusen var också superroliga att göra så jag ska köpa en trave på Maxi nu när vi ska handla.

Kommentarer
Postat av: vibbe

Kul ide att stätta stämpeln även på ljuset.

De blev jätte snygga paket.

Kram

Vibbe

2008-12-25 @ 15:43:40
URL: http://vibbessida.blogspot.com
Postat av: Nita

wow vilka toksnygga presenter, kul idé att stämpla på ljus. Måste jag nog oxå testa;-)

kram

Nita

2008-12-27 @ 23:53:32
URL: http://nita.bloggspace.se/1
Postat av: carina

Så söta ljuspåsar

2009-01-01 @ 23:23:49
Postat av: Denise

Hej. Kom in på din blogg via Scrappiz och jag undrar hur du har stämplat på jusen. Har sett att man kan använda sej av servetter för att göra de, är de så du har gjort eller har du användt dej av någon annan teknik?



Mvh Denise

2009-01-02 @ 19:32:46
Postat av: DesignAnnique

Jag har framför allt använt tekniken där man stämplar på servetter, och jag har använt pappersnäsdukar, de verkar bli ännu tunnare än servetter. Iaf den sorten jag har. :) De ljus som syns här är stämplade på det viset.



Jag har också stämplat direkt på ljus med StazOn-dyna, men det var betydligt svårare - stämpeln glider lätt omkring på ljuset. Det passar med andra ord bäst till små stämplar, de stora blir lätt fel och det går inte att torka av från ljuset. Jag provstämplade med Distressdynan först, men det gick att torka av. Jag ska testa att låta det torka någon gång och se om det håller bättre då.

2009-01-04 @ 07:33:27
URL: http://designannique.blogg.se/
Postat av: Camilla Floweret

Superfina ljus, underbar tekník jag blev sugen på att testa. Ni är så hjärtligt välkomna till Saxnäs, du och din flugfiskare...vi kanske kan ha en demo med dig & ljusen? :)

2009-01-09 @ 10:30:24
URL: http://floweret.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0