Ett kort och en layout...

Jag fortsätter att skapa med mina papper och stämplar från Stämpelgården..

Det här kortet gjorde jag till Kort i Fokus skissutmaning den här veckan. Tycker det blev rätt bra trots att jag inte lyckades följa skissen och kortet inte alls blev som jag tänkt :-)

image229

Stämpeln kommer från High Hopes, ett märke som Stämpelgården precis tagit in och där det finns SÅ många härliga stämplar. Jag måste nog, dessvärre, skaffa mig fåret också... trots att det är mot mina principer eftersom de är monterade. Men den är bara så söööööt, och så ser den ut som Silverlockig, fåret som jag köpte mig när jag låg på sjukhuset och som Y adopterat och älskar över allt annat för tillfället. Idag är de på nallefest hos dagmamman. :-)

Åter till kortet... motivet är färglagt med MCP-teknik, det är så himla lätt och blir så bra! Lite glitterlim (förstås..), en utskuren ram av papper som jag själv hade, brads och blommor från Stämpelgården. Journaling cardet är andra halvan av det jag använde på kortet med tjejen som håller ett paket. :-)

Och så en layout också!

image230

Här har jag använt papprena från DaisyD igen, blommor, brads och journaling card är också från Stämpelgården. Sen var det lite eget som slank med också, lite rubons, paperfrills och vardstock stickers-bokstäver. Måste väl använda lite av mitt lager iaf :-)

Fotot är taget första kvällen utan napp, och egentligen skulle layouten handlat om det, men så blev det inte. Det finns fler layouter att göra :-)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Svar: Tack! :) Jättefina kort, jag kan ALDRIG följa en beskrivning...det är roligare att sätta en personlig prägel på sitt pyssel :P

2008-02-29 @ 14:15:44
URL: http://skaplig.blogg.se
Postat av: Lou

Vad händer ikväll? :D
Tipsa mig om klädsel till kvällens fest, det skulle vara gulligt av dig!

2008-02-29 @ 14:17:21
URL: http://cigaro.blogg.se
Postat av: lenislenis

Åh vad jag gillar det turkosa kortet! Kanonfint!
Vad har du använt till att skära ut ovalerna?

2008-03-07 @ 00:38:33
URL: http://lenislenis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0