Kort och layout med de underbara papprena från DaisyD!

Sådärja, nu tänkte jag visa upp lite av det jag gjort med det underbara paketet jag fick från Stämpelgården häromveckan! Jag fick helt underbara papper från DaisyD att arbeta med, perfekta för såväl kortmakare som scrappare eftersom de är dels lagom mönstrade och dels dubbelsidiga. Hur lätta som helst att matcha med andra ord! Jag fick också härliga stämplar från Whipper Snapper Design, och det lilla biet (Queen Bee) vad den som fångade mig först, och  det här kortet gjorde sig nästan helt självt - texten på den var det första som poppade upp i skallen på mig :-)

image209

Ibland är jag bara SÅ vitsig.... *självironisk* :-)

Bokstavsstickersarna kommer från Doodlebug och är supertuffa (så jag fick köpa mig ett ark i en annan färg också, jag ÄR ju en Doodlebugflicka :-)) och för att få det att passa ihop med de lite mer finstämt färgade papprena löpte jag amok med en Fluid Chalk i rätt nyans. Biet är färglagt med både ProMarker-pennor och MCP-teknik. Prismacolorpennorna är verkligen härliga att arbeta med, tack Eva för hjälpen med shoppingen! Lite glitterlim och blinblingar är ju aldrig fel, så det la jag också till...

Queen Bee passar ju också till en liten prinsessa, så den här layouten blev nästa sak jag skapade:

image210

Samma pappersserie och samma stämpel och samma bokstavsstickers... men ändå annorlunda. Och så mer blingbling, för det ska väl en prinsessa ha? :-)

Den andra stämpeln jag skapade med kommer också från WSD och heter Polly. Att hon håller i ett paket inspirerade mig till upplägget på kortet.

image211

Återigen samma pappersserie, den är verkligen underbar att jobba med! Och ja, jag älskar det prickiga pappret, det är med på alla tre sakerna :-)
Bandet kommer från Heidi Swapp och är precis så där lagom mjukfast att arbeta med. Blommorna kommer Primas Bubbles-serie och är bara SÅ fräcka, dem fäste jag med ursöta hjärtebrads. Texten under det stora paketet kommer från ett journaling card, och andra halvan kommer senare på ett kort - himla praktiskt sätt att använda dem på! :-)

Förresten - det är väl ingen som missat att det är tävling i Stämpelgårdens blogg??? Överhuvud taget händer det massor i bloggen och det är väl värt att hålla koll, det dimper in nyheter, massor av inspiration och fantastiska kort och layouter...

Så, det var allt för idag. Och jag har INTE tittat på melodifestiskvalen. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0