Paradiset

Det händer inte så mycket här i bloggen just nu, och det beror på att jag befinner mig i paradiset. I alla fall i mitt eget lilla paradis! Jag tog en promenad med kameran i morses och tänkte bjuda på en liten rundvandring, med några små glimtar från paradiset här på jorden... väl bekomme!

Så här bor vi i paradiset, kyrkstugorna... just de här är ner mot älven, vi bor i en lite större stuga (med 8 rum, varav vi förfogar över 3 st), men det glömde jag fota. :)



Vänder man sig åt andra hållet har man en fantastisk utsikt över fjärden!





Det lilla vattenfallet:



För en skåning känns det mycket märkligt med de obefintliga tomtgränserna - jag är van vid staket och häckar, här har man på sin höjd ett dike...



På nedanstående bild ser man inte mindre än fyra olika tomter. Tror jag iaf, det såg ut så med tanke på husen omkring...:) Kan du se tomtgränserna? Inte jag iaf...



Växtligheten är också speciell här uppe, det är så otroligt frodigt. Det lär vara tack vare den korta men intensiva sommaren med sin midnattssol. Många planterar sina växter i "öar" i gräsmattan, och det tycker jag blir så läckert, i synnerhet med tanke på hur frodigt det blir.



Även i diken och på ängarna växer det massor, och färgerna är så härliga!



Små insekter finns det också (fast myggen vill jag INTE fota...:))



Rätt schysst närbild va, i synnerhet med tanke på att det är en liten kompaktare jag har... *kär i min kamera*

Fler vackra blommor:



En favorit - rallarrosen aka mjölkört aka rävarumpa, bland annat:



Någon annan slags blomma, med rallarrosor i bakgrunden:



Renfana. Vackert, men man vill inte ta in dem eftersom de luktar kattpiss..:)



Så, nu försvinner jag in i dimman igen... återkommer med mer frekventa uppdateringar när jag är åter i verkligheten!

Kommentarer
Postat av: Gullillan

Rallarrosen hade jag i min brudbukett...........

2008-08-02 @ 19:29:09
URL: http://gullillas.blogg.se/
Postat av: LillBlomman

Vilket paradis!!! Underbara härliga somriga bilder!! Tack för att du delar med dig!

2008-08-11 @ 09:25:36
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: Anki

Härliga foton du tagit!

2008-08-14 @ 10:12:19
URL: http://ljuvligtvitt.blogspot.se
Postat av: Roger



Jaa, det är verkligen sjukt vackert däruppe... Jag får nog packa min väska och åka norrut snart!



2008-08-14 @ 23:31:46
URL: http://denofrivilligejoggaren.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0