Mer minikort

NU kan jag visa bilderna på resten av minikorten jag gjorde för några dagar sedan.. så här blev de!





På de översta har jag utnyttjat att SassaFrassLass-papprena har två sidor och använt fram- och baksida eller papper från två olika ark för att snabbt göra bakgrunder. De dekorativa kantbårderna ger det där lilla extra som gör att det ser arbetat ut. Lite fluid chalk, kanske något ritat stygn och sen är bakgrunden klar. Här passar stickers-kottarna perfekt, det går så snabbt och blir så snyggt, faktiskt! Litet tips är att de passar utmärkt att sitta och klippa ut när man sitter framför TV'n och sällskapar barnet när hon ska titta på Bompa eller annat barnprogram. Det gör det betydligt uthärdligare. :-) På det nedre setet har jag använt små spillbitar, och med en cirkelstans (fast det går lika bra med fyrkantsstans för den delen) har jag “räddat” delar av motiv som blivit fel när jag stämplade eller färglade dem. Jag har ju en hög sådana... också :-) Samma teknik som på de som jag gjorde på pysselträffen med andra ord...

Allt material och stämplar till dessa (utom grattisstämplen, den är min privata) kan du köpa på Stämpelgården!

Så, nu är det iväg till jobbet som gäller.. första dagen på heltid efter sjukskrivningen. Tur det är helg i morgon :-)

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilka fina kort!

2008-06-05 @ 06:11:01
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Ammi

Så himla söta små kort!

2008-06-05 @ 17:11:26
URL: http://www.ammi76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0