CyberCrop på Scrappiz

Den här helgen är det CyberCrop på Scrappiz, och jag knogar på för fullt. För den som inte vet vad en CC är så kan man väl lättast beskriva det som en gigantisk internetbaserad pysselträff. Som en distanskurs ungefär, fast man pysslar. :-) CC-gänget har raggat sponsorer (och Apidae/Sykompaniet är förstås en av dem) och hittat på tävlingar, och det finns tävlingar för alla. Scrappare, kortmakare, de som sysslar med digiscrapping, ATC/Inchies-folk osv osv. Det var ovanligt bra tävlingar den här gången tyckte jag, jag brukar skriva ut drygt hälften - den här gången skrev jag ut alla utom digiscraptävlingen och den som är för barn upp till 16. Fast den sistnämnda ska jag nog skriva ut och se om Y kan prova på det. Hon har ju faktiskt redan gjort två layouter!

Och jag har hunnit en hel del! Två kort och två layouter är redan uppladdade på Scrappiz, en layout ligger på tork (och får göra det till i morgon, jag har försökt få bort 3D-lack tillräckligt många gånger från scannerglaset redan, dessutom tror jag denna behöver fotas och det går INTE när det är kväller, blir inte bra alls...) och en kortidé har börjat snurra så den ska jag nog förbereda. Jag räknar med att sitta här strax efter jag har vaknat i morgon, och fortsätta, för det är bara SÅÅÅÅÅ kul!

Dagens (och gårdagens) alster:
Först ut var en layout, den var till en teknikutmaning där man skulle ha 1 ord till titel, 2 foton, 3 mönstrade papper, 4 band/garner och 5 öljetter...
image245

Jag gillar lila, men det gör inte scannern...:-(

Sen gjorde jag ett kort som samtidigt är ett DT-kort för Cards of Maria. Den här gången är det ursöta Student-draken som fick vara modell...
image246

Även de blågula banden kommer från Cards of Maria, men filtblommorna hittade jag i min låda för "relativt nya saker jag borde använda" :-) De vita banden är självhäftande pappersspets från Apidae/Sykompaniet.

Och sen gjorde jag en layout igen (ja, jag tar varannan...:-))
image247

Den gjordes till en skisstävling, och jag följde nog skissen rätt mycket, frånsett två extra häftklamrar. Varför de sitter ojämnt? För att jag inte fick de två första att sitta jämnt...:-)

Jag håller på med en serie som heter "jag är rik" till min BOM (Book Of Me, Boken Om Mig) för att påminna mig själv om hur rik jag är, och då är det inte pengar jag menar. Rikedom kan också vara att få torka sin tvätt utomhus så den doftar så där ljuvligt, att få koka RIKTIG sylt på sommarens blåbär eller, som här, att få känns doften av nybakat bröd i hela huset. Jag ska nog baka under helgen känner jag...:-) Nåväl, jag råkade börja med Chatterbox-papper så för att hålla ihop den serien fortsätter jag med det.

Och så blev det ett kort igen!
image248

Kortet är gjort efter en skiss som min dubbel-DT-mamma (Kort i Fokus och Cards of Maria) har gjort, men jag fick vara med i tävlingen ändå eftersom det är Scrappiz medlemmar som röstar! Så då gjorde jag ett DT-kort till :-) Den här gången använde jag barnvagnen och gjorde ett tjejigt kort, för jag tycker det är ruskigt tjejigt trots att det är en hel del ljusblått på.

Ganska blandad kompott med andra ord, men det är halva (hela) charmen med en CC!


Kommentarer
Postat av: kristina

Vad härliga saker du har gjort!Har fixat länkarna på sillrecepten.Hade smygit sej in(fråga inte HUR!) ett% tecken i adressen...MEN nu funkar det!!!
http://selhammer.blogg.se/sillrecept/

2008-03-21 @ 13:21:53
URL: http://selhammer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0