Mer CC!

Idag han njag klart gårdagens layout, en layout till och ett kort. Så här blev de!

image249

Vårens färg är GUL! För det är den ju.. iaf om man tittar på vårblommorna. Jag var ute och fotade för några veckor sen, och när jag kikade igenom bilderna såg jag att det var många gula blommor. De fyra bästa fotona monterades ihop till ett foto innan jag skickade det till framkallning hos Crimson. Och jag måste säga att jag är supernöjd med fotona, valde matt papper och de är PRECIS som jag vill ha dem. Valde autojustering och la in ett par "elaka" kombinationer (där jag klippt ihop flera bilder i helt olika färgskala) och de klarade det förvånansvärt bra. Det var inte EN bild jag var missnöjd med!

image250

Eftersom den här layouten gjordes till en 3D-utmaning fick jag ju jobba lite på höjden. Den här delen av titeln är gjord av chippisar som jag målat (eftersom de var grisrosa... såg något märkligt ut när jag la ut ordet GUL.. i grisrisa! :-)), gnuggad med rub ons och sen 3D-lackat. Jag gillar den effekten! Första delen av titeln är gjord med stickers så den är p-l-a-t-t för att ge mer kontrast.

image251

Även klamrarna är av chipboard, så dem målade jag också. Sen monterade jag diverse Primablommor (från Apidae/Sykompaniet) på dem och dekorerade med pärlfloss (och gissa var du kan köpa den då? :-)) och halvpärlor.

Sen gjorde jag en layout till svart-vitt-utmaning. Man kunde göra antingen kort eller layout, men eftersom jag hade det perfekta foto så... blev det en layout!

image252

Och jag är så jäkla nöjd!!! Den blev precis som jag ville (inte hade tänkt mig, eftersom jag inte hade tänkt, det var mer en känsla...), lagom tuff och kaxig, precis som E. På tagen bakom fotot (ovankant, rutig bandstump) ska jag skriva lite om det lila håret. Pappret är ett Prima Paintables, men man BEHÖVER inte måla på dem. Så det gjorde jag inte. Det är nästan snyggare som det är, i synnerhet som det har lite struktur.

Den känns faktiskt lite freestylig...:-)

image253

Blandade blommor från Prima (en del har vi i webshopen, annat är egna fynd) och Magdas och sen svarta och vita brads, alla dem hittar du iaf hos Apidae/Sykompaniet. Visst är den svarta blombraden med prickar (inne i den stora vita blomman) häftig!

image254

Jag skar ut en del av hjärtana i pappret, dels för att hålla fotot på plats och dels för att få det att "gå ihop" mer. Sen fläskade jag på med mer brads här och var. :-) Bokstäverna på sina små chipboard-tiles är ett fynd jag gjort, $1 för en hel liten låda med 96 st! Och de passade så bra i stilen.. *nöjd*

image255

Och så blev det ett kort till utmaningen om minst 25% stämplat på ett kort. Den stora påskliljebuketten är en av mina favvisar, har haft den i många år och den kommer fram då och då. Egentligen står det Daffodil vid sidan av den, men jag tror aldrig jag har stämplat med den biten. :-) Jag stämplad med en grön distressdyna, sen tog jag en fuktad pensel och d-r-o-g in färgen från kanterna på stjälkarna, tyckte det blev ett lagom mjukt resultat på det viset. Och sen fram med Prisma-pennorna och färglägga blommorna, så jag blev hög på lösningsmedlet som vanligt. :-) Lite stickles glitterlim satte lite sprätt på det och sen var blommorna klara. Jag skar till remsor av papper från BG's LilyKate-serie (tre olika tror jag) och klippte ut fågeln från en överbliven bit (ser du den? Uppe till höger på kortet! Den är tryckt på pappret som jag klippte ut den från så den är inte frihandsklippt :-)) och klippte också ut en prickcirkel. Sen var det bara limma, limma, limma... och sen fram med små swirl-stämplar för att hålla ihop det hela. Det är stämplat med samma gröna dyna, men jag har stämplat av det på ett skräppapper först för att få det lite mjukare.

Så, det var dagen så här långt. Får se om det blir något mer idag, vi ska äta påskmiddag också, och det tar ju sin lilla tid.



Kommentarer
Postat av: Helena landstoken

Härliga layoter. Tycker att de känns våriga och fina. Lycka till , hoppas att du vinner ;)
Hälsningar
Helena

2008-03-21 @ 23:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0