Sliter med påskkorten

Sent i går kväll och under eftermiddagen (en liten stund) och kvällen idag har jag slitit med ett gäng påskkort. Har kommit på ett sätt att göra dem hyggligt snabbt och ändå ha kul - jag gör tre kortstommar av en cardstock så de färdiga korten blir 15 x 10 cm, dvs i liggande format. Jag skär upp några cardstock i taget eftersom jag behöver ett helt gäng kort. Sen åker spillpappret fram och lite bandsnuttar jag har och så monterar jag en dröse i taget. Sen tar jag fram min eminenta låda (pekar neråt) och väljer motiv för varje kort, färglägger och monterar. Det har resulterat i åtta helt färdiga kort, två som väntar på Glad påsk-text (eftersom det inte gick att stämpla likadant som på de andra) och och två som ska färgläggas i morgon men jag orkar inte dra fram de andra pennorna och lösningsmedlet idag :-) Och, ALLA ÄR OLIKA! Olika papper, olika band och olika motiv. *klappar mig själv på huvudet*

Däremot får bilderna vänta lite, tänkte korten ska få skickas iväg först. :-)

Kommentarer
Postat av: Monica O

Hihi, känner igen det där när man är lite sen på det så blir det till att massproducera.
Kom också på att jäk..... det är ju påsk nästa vecka och jag har också ett gäng kort till som ska tillverkas.

Kramis Monica

2008-03-16 @ 11:32:17
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se
Postat av: Ingela

Åhhhh duktiga du :-)

Jag borde kanske sätta fart om jag ska få skickat nga påskkort i år.....Sonen fyller 5 på tisdag så just nu städas det och fejas det lite extra då jag jobbar på vardagarna nu mera....får bli nga ikväll till Wallanderfilmen på 4:an :-)

Kram Ingela

2008-03-16 @ 19:33:16
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0