Minikort

Just nu har jag dille på minikort - sådana där som man kan sätta på en present eller en blomma, eller skicka med något som man ska skicka till någon. Jag har gjort 15 st hittills men det är bara tre som kan visas upp än - 5 + 6 st kommer i Stämpelgårdens blogg när som helst (och sen här) och ett väntar jag på besked om var det ska visas upp, tillsammans med ett annat kort jag också gjort.

Men de här tre kan jag visa upp!



Mycket enkla att göra, jag har som de flesta andra en massa uppstämplade motiv, en del färglagda och en del ofärglagda... två små färdigmålade och ett som jag använde en rund punch runt och sen målade med ProMarkers fick bli motiven, några små snuttar papper, eventuellt lite Fluid Chalk och/eller glitterlim och så en stämplad cardstockbit med grattis - klart! Jag gjorde remsor och stämplade grattis flera gånger så har jag gjort mig ett lager med små grattislappar så går det ännu snabbare. De är fortfarande handgjorda och de är fortfarande gjorda med kärlek :-)

Storleken är ca 6 x 6 cm på det lilla och 6 x 7,5 cm på det lite större, beroende på att mina spillbitar från när jag gjorde sidor till ett minialbum blev just så stora :-) Jag har börjat skära till och vika alla sådana remsor som jag får över, så kan jag snabbt göra några minikort när jag har små spillbitar av mönstrat papper på bordet. Himla praktiskt!

Kommentarer
Postat av: Eva F

Jättefina minikort Annica. Tycker också det är himla kul att göra sådana.

Kram Eva

2008-05-31 @ 10:23:11
URL: http://evafre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0