Mitt första clear card

Så har jag testat clear card för första gången! Till dagens utmaning på Kort i Fokus passade jag på att prova. Kortet är gjort av en halv overlay från Hamblys som jag stämplat en uppsättning verktyg på. Cardstockfyrkanter bildar bakgrund och skrivfält.. det var inte helt lätt att få ihop det, det är ursvårt att tänka på både framsida och baksida samtidigt, i synnerhet när man måste tänka på andra sidan av kortet också samtidigt. :-)

Stående kort:

image359

Liggande kort:

image360

baksidan:

image361

Detaljbild på stämpeln, stämplad med StazOn direkt på plasten och färglagd med Promarkers. Det går bra, om de bara får torka ordentligt...

image362

Bandet som jag knutit runt ryggen på kortet:

image363

En kul variant på kort som definitivt gav mersmak!

Kommentarer
Postat av: Klara

Vad är en clear card, de på fotona?

2008-05-07 @ 21:29:27
URL: http://morklila.blogg.se
Postat av: DesignAnnique

Ett clear card är ett kort som är genomskinligt, transparent. Man använder alltså någon form av genomskinlig plast som stomme istället för kartong.

2008-05-07 @ 22:21:15
URL: http://designannique.blogg.se
Postat av: isingen/Marie

Så himla läckert kort!

2008-08-10 @ 13:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0