Önskelista inför julen

Dels är jag med i en swapp där jag ska få paket eftersom vi satt min namnsdag som "min" dag och en där jag ska byta julklappar med någon och sen är det ju faktiskt jul snart... så här kommer min önskelista!

* Trim w/Flair- självhäftande pappersspets från Flair Designs
* Stämplar med frukter och bär, helst EZ-monterade eller helt omonterade
* Stämplar med lite tuffare motiv och lite manligare motiv, helst EZ-monterade eller helt omonterade
* Textstämplar från Forma Hantverk - de som är lite snirkliga och har använts i juni månads utmaning på Kort i Fokus, dvs Tack, Lycka till och Grattis, plus Välkommen i samma stil. Jag kan även tänka mig den här stämpeln med Tack, den här kramstämpeln och den här Grattisstämpeln! Eller så någon annan av deras andra fina stämplar :-)
* Snygga textstämplar
av olika slag - både enstaka ord och snitsiga meningar
* Blå distressdyna - minns inte riktigt vilken det är men den ska vara BLÅ, inte blågrå
* ProMarker-pennor: Berry Red, Yellow, Green, Turquoise, Holly, Petrol Blue, Agean, Cyan, Royal Blue, Slate, Dusky Pink, Coral, Spice, Raw Sienna, Shale, Burnt Sienna, Cool Grey 2 o 3, Ice Grey 4 o 5 och metallisk guld resp silver. Även Pastel Beige, Satin, Vanilla och Warm Grey 1-5 går bra, men de känns inte lika viktiga i nuläget.
* Bokstavsstickers av olika slag, helst inte för stora bokstäver (max 3-4 cm, de ska passa på kort och 8x8-layouter) och gärna två likadana ark eftersom jag vill våga använda dem plus att de räcker bättre när man ska skriva titlar då
* Papper frills - enstaka bitar eller flera i samma färg spelar ingen roll, har redan vit, lila, svart och gul men alla andra färger är välkomna
* Swirlar - rubons och stämplar
* Blingbårder och blingswirlar av alla de slag och färger
* Scallop-blad till Cutterpede om det finns
* En lila ZIG Writer, i nödfall kan även en Journal&Title funka men jag föredrar den med en tjock spets och en tunn spets framför kalligratispetsen. Finns det två lila färger, typ blålila och lilalila så vill jag ha båda färgerna, jag använder en hel del lila har jag insett.. Har Journal & title Pure violet (skitsnygg!) men kan ha användning för fler lila pennor eftersom jag (och dottern) älskar lila!

Dessutom önskar jag mig faktiskt en Cuttlebug numera, så jag kan tänka mig embossingfoldrar (inte den med prickar och den med siffror, för dem har jag redan...) och "generella" dies, typ hjärtan, tags och sånt. Helt OK med begagnat - självklart!

(Senaste uppdatering 081201)

Och så den genererella infon om mig och min stil, så man kan hitta på något utanför listan om man vill! Gör mest kort och scrappar en del i 6x6 och 8x8. Har en ganska enkel och ren stil, oftast, men vinglar som en kråka och gillar att testa saker. Gillar pasteller och klara färger, använder inte så mycket jordfärger, limegrönt, gröngult osv. Har en dotter så det blir en hel del rosa (och det behöver jag dekorationer i, liksom lila, eftersom det är lillfians favvisfärger), egna favvisfärgen är annars grönt. Använder nog de flesta färger trots allt... har inte svårt att använda någon färg utom just de som drar mot gulgrönt. Gillar prickar och små blommor, eller på annat sätt småmönstrat. Älskar bling och halvpärlor och har mängder av det redan, men speciella saker är självklart välkomna! Har mängder av band och garn, så ska man köpa något sånt ska det vara ett speciellt band, inga "standardband" för det har jag tonvis av i alla himmelens nyanser (och ändå aldrig något som passar?!? :-) )

Andra saker jag önskar mig (så familjen kan använda listan också, om de inte vill köpa pysselprylar till mitt överfulla pysselkök...:-)):
* Skärmtak över entrédörren
* Resor, gärna tillsammans med givaren
* Nytt armband till min GUL-klocka    Fått!
* Bidrag till centraldammsugare, för det har vi bestämt oss för att vi nog behöver en!

Kommentarer
Postat av: Eva F

Hoppas du får ALLT du önskar dig :-))

Kolla lite frågor i min blogg.

Kram Eva

2008-10-17 @ 21:34:00
URL: http://evafre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0