WCD

I går var det Workd Cardmaking Day, och jag gjorde ett par kort till Scrappiz-bloggen:

Först var det en teknikutmaning.
Villkoren:
Du måste ha:
* minst 2 stämplar
* Någon form av glitter (lim, papper, band eller deko)
* minst 3 olika mönstrade papper och helst från olika tillverkare
* minst en egen tillverkad dekoration (ej utstansad)
Du får inte:
Ha tickets
Ha utstansade bokstäver eller figurer.
Övrigt: Du får självklart använda lim, gluedots, cardstock. Du får även lägga till andra deko som tex. band, punchinella, blommor mm.

Så här blev mitt kort:



Både katten och rundeln är stämplade, med stämplar från två olika tillverkare till och med - Penny Black och Aud. Katten fick lite rött stickles på sina bär under hakan, och jag satte en röd blingsten på blomman jag gjorde av en bit spets. Spetsen är en av mina favoriter just nu och den hittar du hos Apidae/Sykompaniet. Mönstrade papper från MM och BG, tror jag.

Sen hade Lina gjort en skiss, och den var jag ju tvungen att tolka - jag älskar Linas skisser!



ag har använt Bazzills nya prickiga cardstock, den ger fint liv åt kortet utan att man behöver en massa mönstrat papper. Ett par spillbitar blev ränder och en spillbit mönstrat från MM kom också till användning. Ett stämplat God Jul från Cards of Maria (love it!) och lite halvpärlor tillsammans med fernkvistar och sen var kortet klart.

Fler julkort kommer när det har ljusnat...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0