Städa, putsa och feja

På ett ungefär i alla fall. :-) Jättemycket städande blir det väl inte, men eftersom torsdagen är min jobba-hemma-dag så har jag kört igång hårt, så jag hinner pyssla lite i eftermiddag också! Y's vintertäcke är äntligen tvättat och åker karusell med tre tennisbollar i torktumlaren, andra tvättmaskinen snurrar, jag har städat runt i vårt matförråd så det blev lite bättre plats och Y kan skickas ärenden ner och hämta majsburkar etc eftersom hon numera når dem, jag har preppat toaletterna för städning (dvs slängt i mirkalestädtabletter i toaletten och fått hjälp att kånka ner berget med tvätt) och tömt diskmaskinen och förberett den för rengöringsomgång med specialrengöring. Dessutom har jag hunnit gå ut med sopor, skriva shoppinglista, prata med mamma, duscha, klä på mig och packa ett sponsorpaket. Hepp liksom. :-)

Och i går bakade vi en supermusig banankaka, som vi gjorde mjölkfri så Y kunde ta med en bit till dagmamman och bjuda på. Gissa om hon var stolt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0