Börjar om

Tickern är nollad och i går började jag om med mitt köpstopp, eller rättare sagt mitt "använd det du har för bövelen"-projekt :) Nu är det bara fästmaterial och cardstock som får inhandlas, om det inte är till Apidae/Sykompaniet förstås :) Tanken är att jag ska göra 100 alster innan jag får handla mönstrat papper och dekorationer igen... Vi får väl se hur det går! Det BORDE inte ta mig så lång tid att göra 100 alster, men det beror ju också lite på hur man räknar... Minikort, sådana där jag gör av spillbitar och utstansade bitar av halvtaskigt stämplade motiv, räknas de som ett per styck? Ett kort eller en (enkelsidig) layout är ju lätt att räkna, men en dubbelsidig layout då? Räknas den som en eller två? Det är ju två sidor men görs tillsammans.. Jag är benägen att räkna minikorten per styck och dubbel-layouter per styck.. liiite skillnad i arbetsinsats, men det är en helt annan historia :)

Och hur ska jag räkna lådan jag håller på med? Den får nog vara utanför räknandet, så börjar jag räkna allt som jag gör från och med i går...:)

Kommentarer
Postat av: Mella

Små minikort räknar du som 1/4 dvs 4 st= 1 alster (eller om du vill att det ska gå snabbare så tar du två minikort som ett alster), kort el enkellayout = 1 alster, dubbellayout = 2 alster. Altrat = 3 alster. SÅ, då har jag löst ditt dilemma ;)

kram

2009-04-03 @ 10:13:05
URL: http://www.mellasblogg.blogspot.com
Postat av: DesignAnnique

Ah, det var ju faktiskt ett smart sätt att räkna. Men minikorten är nog faktiskt 4 per alster, även om det innebär att jag alltid måste göra dem i multiplar om 4 st :) Eller så är 1-4 (vid ett och samma tillfälle) 1 alster, 5-8 st två alster osv. Så slipper man försöka hålla minikortantalet i minnet :)



Å för min del får nog altrat krypa ner till 2 alster, det är sällan de är mer avancerade än så...:)

2009-04-03 @ 18:20:15
URL: http://designannique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0