Budapest dag 2

Här kommer så ett litet urval av bilder från dag 2. Det BORDE varit massor, men kameran kom inte fram så mycket trots 28 km knatande runt i Budapest. De flesta bilderna ligger i sambons kamera, så jag ska väl robba den också - men här kommer några av mina bilder!



Frukost med utsikt...



En simtur i Gellértbadet.. fantstiskt med kolonnerna, balkongerna, mosaikerna och jag vet inte allt!



Franz Liszt, fotot tror jag är taget vid Operahuset ungefär.



Hjältarnas torg (eller var det plats?), skapat till 1000-årsjubileet av magyarernas ankomst till Ungern.



Ett halvtaskigt foto på Kedjebron kvällstid. Min kamera är INTE bra på den typen av foton, tyvärr. Det är det enda jag kan sakna riktigt mycket med den kameran, annars är den heeeelt OK! Kedjebron var verkligen vacker med alla sina lampor, vi gick utmed den flera kvällar och det var en speciell känsla att gå där och veta att den hängde i gigantiska kedjor (såg ut som cykelkedjor i otroligt megasuperstort format ungefär) och se ljuset som speglade sig i floden.

Tja, det var dagens skörd av bilder det - återkommer med mer bilder sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0