Klänningen

MInns ni tyget?

Så här blev klänningen!



Ett ganska enkelt mönster, en kjol rynkad på ett dubbelsytt liv med blixtlås i ryggen. Eller, ja det hade varit enkelt om man inte krånglat till det med att dubbelsy livet och sätta blixtlås i ryggen - man KAN ju sy med snedremsa och knappar. :) Men det ville jag INTE. Ska ha ett tyg med svampar på och ett med lila babuschkor och... ja, vad det nu blir av det. Fick nog lite blodad tand på den där klänningen, det var ju KUL att sy igen!

Har ett annat mönster jag ska testa också, och det kommer bli enklare... en rak klänning, utan rynk.. och den ska sys i ett hysteriskt randigt tyg. :) Mamman tycker det är kul, flickan tycker hon blir fin och det är smutståligare. Alla nöjda. :)

Kommentarer
Postat av: Sindra

Så fin klänningen blev! Förstår att ni blev nöjda båda två :) Min symaskin står mest och dammar...förr sydde jag nån gardinlängd ibland...men numera köper jag färdigsydda ;) ...det kan hända att de inte är fållade och då dammar jag av den. :) dotra vill att vi ska sy 50-talskläder....det ska bli intressant att se hur det går OM det blir av ;D

2009-08-25 @ 12:40:20
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0