Stansning pågår...

Jag knogar vidare med förberedelserna inför tändstickask-racet... i kväll (och häromkvällen) var det det fernkvistar som stod på programmet, sådär 100 st åt varje håll = ca 200 st. Stansen är som många vet INTE rolig att stansa många med, den är hård och besvärlig. Men jag har ett litet hjälpmedel...



...och med den går det som en dans. Ganska hård dans, men bättre än utan :)

De tändsticksaskar jag håller på med nu (de 200...) är den lilla modellen. Jag använder bara Solstickans askar, de är lite dyrare men ack så mycket bättre. De billiga köpta på Jula, Plantagen och allt vad det är ÄR inte lika bra, de är lägre, har sämre tändstickor osv så jag tycker det är värt pengarna att köpa "riktiga" tändstickor. Fast tjejen på GeKås i Ullared såg lite undrande på högen med 200 tändsticksaskar...:) Å andra sidan, sparar jag 3-5 kr per 10-pack så blir det en hel del...

Jag ska också göra stora tändsticksaskar, men de tänkte jag ha stämplade motiv på och därmed blir de lite dyrare eftersom de kräver mer jobb. De små måste gå snabbare eftersom jag inte får så mycket för dem på en julmarknad. Förra året tog jag 20 kr för en liten tändsticksask med två värmeljus (där köper jag Euroshoppers, de är lite lägre men snygga ändå - och billiga :)) i en cellofanpåse med snyggt band runt, och det blir det nog i år också. De stora ska nog packas med ett blockljus med matchande motiv på, och då tror jag att jag kan få lite mer för det. Tror jag, trallala :)

Mot stansen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0