Bubbelfisk från Cards of Maria

I går hade vi pysselträff hemma hos mig - HÄRLIGT! Tyvärr är det ju så att vår vanliga lokat brann ner för några veckor sedan så vi har varit lite husvilla, men eftersom älskade sambon har byggt ett jäääääättebord (typ 255 x 120 cm!) till vår ovanvåning så funkar det att pyssla minst 6 personer där och man har fortfarande gott om plats. I synnerhet om man jämför med amerikansk "standard" på större träffar, vad jag har förstått har man typ 60 x 50 cm på sig, och vi får ju liiiite mer ändå :-) Det funkade finfint och vi hade en toppendag, och jag fick gjort massor. Det mesta går inte att visa än, men det här kortet gjorde jag till Cards of Maria:



Ett bra-å-ha-kort såtillvida att man kan använda det till lite av varje. Genom att sätta en liten * i nederkanten och skriva "översättningen" av Blubb kan man snabbt göra det till ett grattiskort eller ett krya-på-dig-kort, eller ett hej-kort, eller ett länge-sen-vi-sågs-kort, eller... ja vad man vill! :-) Jag har använt den supersöta Bubbelfisken och stämplat honom två gånger på vanlig vit cardstock. Därefter är han färglagd och utklippt tätt inpå konturerna. På mitt mönstrade papper stämplade jag främre delen med "nosen" och alla bubblorna två gånger och sedan monterade jag fisken med hjälp av distanskuddar. Det lilla stämplade som kom med av nosen hjälpte mig att placera fisken rätt på pappret. Även bubblorna har färglagts och sedan fick de en liten dos 3D-lack för att ge rätt bubbeleffekt. Ett litet band, utstansade bokstäver (tack Ingela för lånet av diesen) och sen var kortet klart. :-)

NU ska jag packa vidare på månadens kortmakeripaket hos Apidae/Sykompaniet...

Kommentarer
Postat av: sari

vilken härlig kort!

2009-01-20 @ 17:25:05
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Jenny J

Så läckert! Jag älskar det mönstrade pappret.



Kram

2009-01-22 @ 20:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0