Kalasfunderingar

I morgon ska lilla dotern på kalas. Jag tycker det är så svårt - vad är lämpliga presenter, hur mycket "får" de kosta och vad "ska" de kosta??? Vad är egentligen rimligt? Jag vill ju inte lägga förmögenheter på presenter till kalas och vara den som skickar med barnet "för dyra" presenter, men vill samtidigt inte att dotern ska utmärka sig som "hon som har snåla föräldrar och ger dåliga presenter på kalasen"... Vi är ju nya i kalasbranchen, det är hennes första "riktiga" kalas på egen hand (innan har det varit mina kompisars barn osv och då är det lättare, för vi pratar ju om vad ungarna behöver och vill ha så att säga...) och jag vet inte om jag handlat rätt saker och till rätt pris. Har försökt kolla upp det lite, såg ju vad dotran fick på sitt kalas, men vet inte om det är normen...  GAH!

Vad säger ni? Om man ska på kalas hos dagiskompisar, hur mycket är lagom att lägga på en present? Hur är det där ni bor? Finns det någon (outtalad?) norm att rätta sig efter hos er?

Kommentarer
Postat av: Eva F

Ja du det är svårt. Vet jag också tyckte det när sonen var i den åldern (gud så länge sedan det känns). Men jag har också alltid varit av den uppfattningen att man inte ska "fläska på" med alltför dyra presenter, speciellt inte när de inte är äldre. I den åldern kan man få mycket kul för inte alls för stor peng. Runt 50 kr inte mer tycker jag.

Ses snart.

Kram Eva

2009-03-21 @ 08:16:21
URL: http://evafre.blogg.se/
Postat av: NetteR

Vi brukar föröaka håll aoss mellan 50- max 100kr men så bor vi ju i tassemarker med små valmöjligheter att handla på S



Du är förresten utmanad ;-)

2009-03-21 @ 11:32:41
URL: http://netter.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0