Kort från igår...

Så, här kommer några av korten jag gjort!



Ett grattiskort med lånad stämpel. Det syns inte så bra på bilden men det gula bandet på hatten och flätorna har prickar precis som bandet bakom henne...:)



Å så ett lite halvknasigt påskkort. Jag gör inte så många påskkort eftersom jag knappt skickar några, men den här stämpeln är bara så söt :)

Och medan jag satt och pysslade och fotade och grejade gjorde unga fröken lite kort också. Hon har en trave med motiv (dvs mina felstämplade och/eller överblivna...) som hon kan färglägga osv och göra kort av som hon vill, och hon tycker det är jättekul. Hon har en låda med saker (papper, dekorationer osv) som hon får använda precis som hon vill, jag har INGA åsikter om hur det "ska" vara - jag tror på fri kreativitet. Tids nog börjar hon matcha och våndas precis som vi andra, men än så länge är det äkta skaparglädje!

Först gjorde hon två kort, och hon har själv gjort ALLT (utom kortstommarna, de har hon färdiga i sin låda), inklusive skära papper osv. Tack coh lov för Fiskars skärmaskin (finns hos Apidae/Sykompaniet), den kan jag utan minsta rädsla låta henne hantera, den är svår att göra sig illa på...:-)



Sen ville hon göra ett grattiskort, men hade inga lämpliga motiv. Mamman höll precis på att knyta rosetter och montera saker på ett kort så hon hade inte tid att stämpla upp nytt, så då tar kreativa fröken hand om det och ritar själv sitt motiv, färglägger det och dekorerar med glitterlim. Jag vet inte riktigt vad lucian har med födelsedag att göra (kanske inte en lucia utan en flicka med tårta på huvudet, vad vet jag?) men det spelar ingen roll - det är SÅ fint ändå! *stolt mamma*



Tjopp. Det var dagens skörd. Det kommer fler kort, har fotat fler men portionerar ut dem lite... känns som kort-lusten kommit tillbaka igen så det blir nog fler. Har idéer som ligger och bubblar i skallen... enda problemet är att få tid att få det ur skallen också :)

Kommentarer
Postat av: Petra/peu

Tycker unga frökens kort är helt bedårande.

2009-03-25 @ 10:13:31
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: Tettiz

Massor med fint!!!



Å du, det är ju en PRINSESSA ju! Ingen Lucia. Vad duktig hon är, din lilla tjej!!

2009-03-25 @ 14:12:41
URL: http://tettiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0