Mer från i lördags

Här lekte jag lite med samma papper och två liknande motiv... Jag hade två 6x6-bitar mönstrat papper (från vårt senaste kortmakeripaket hos Apidae/Sykompaniet), ett lite tunnare (det ljusare) och ett lite tjockare där delar av mönstret var lite upphöjt. Två ark med matchande cardstock lyckades jag också hitta och sen kombinerade jag vilt. :) Motiven kommer från Wiff of Joy och är färglagda med MCP-teknik. Notera den lilla metallgrunkan i mitten på blomman på det översta kortet, i vår pysselgrupp numera kallade fillijonker (filigraner tror jag de heter...:)), och de är bara så läckra att ha i blommor. Finns i flera varianter hos Apidae/Sykompaniet! Halvpärlorna är Pearl maker, världen smartaste halvpärlor på flaska - finns även de i webbutiken. Förstås. :)





Det var riktigt kul att sitta och jobba med kortet parallellt, de blev lika men ändå så olika.. och så var det ett smart sätt att använda upp hela pappersbitarna :)

Kommentarer
Postat av: Eva F

Väldigt snygga kort Annica och ännu mer tycker så klart jag som sett dom på riktigt :-)

Kram Eva

2009-03-26 @ 10:21:10
URL: http://evafre.blogg.se/
Postat av: carina

HELT underbara kort Annica

2009-03-26 @ 23:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0