Fler godispåsar med tagtoppers

Jag har gjort några godispåsar till Cards of Maria som DT-alster också.

 



På den här toppern har jag låtit pappret vara i fokus eftersom jag tyckte det var så vackert. Jag behövde göra ganska många till en julmarknad, och då var det också behändigare om de hölls ganska enkla. Med en vacker dekoration i form av en metallblomma och en till pappret matchande halvpärla så behövs inte så mycket mer!

 


(Papper ur Apidae/Sykompaniets kortmakeripaket)

 

Jag har även gjort några godispåsar med minimashmallows - snögubbebajs! :)

 

 

Här har jag använt de underbara papprena från Maja Design till mönsterpapper. Stämplarna kommer från Cards of Marias gamla kollektion, jag har ju ett litet lager :)

 


 

Versen är på engelska, men den har gett många fniss. :-)

 

Jag passade på att göra en svensk version också, även om den inte blev lika rolig. Men snögubbebajs låter inte lika kul som snowman poop...

 

 

Här blev det istället att snögubbarna faller från himlen omonterade - sött men inte lika retsamt.

 

Här ser man hur jag har häftat fast toppern i påsen:

 


 

Själva topperdelen är består av en dubbelvikt bit cardstock, till min 10 cm breda påse skar jag en bit som var 4 x 4 tum (dvs ett ark cardstock räcker till 9 toppers). Denna viks dubbelt och framsidan  dekoreras med en bit mönstrat papper från Maja Design, skuren 3/4 inch mindre än toppern i storlek, dvs 1 1/4 x 3 1/4 inch. Eftersom alla papper baseras på inch och min skärmaskin har inchmarkeringar var det lättare att ta måtten på det sättet - dessutom blir då toppern någon millimeter bredare än själva kanistern och det gör det lättare att få det snyggt.


 

Här ser man tydligare hur toppern är vikt runt påsen.

 

Det är både enkelt och roligt att göra egna toppers - och snabbt går det också när man väl får kläm på det.  Hoppas du kan finna det inspirerande!

Kommentarer
Postat av: Catarina

Hej, jag undrar om var du fått tag i stämpeln "snögubbar faller från ... Jag skulle jättegärna vilja ha en sådan... Eller får man be dig stämpla upp på cardstock och jag betalar dig för det???

Catta

2009-12-06 @ 13:02:58
Postat av: DesignAnnique

Stämpeln har jag lånat av en kompis och jag vet inte var den är köpt från.. jag TROR den kan vara från Inkywings. Kikade och jo, det är den. Är rätt sugen på att skaffa den själv faktiskt :)

2009-12-06 @ 16:06:54
URL: http://designannique.blogg.se/
Postat av: catarina

hej, tack för tipset... Nu har jag beställt en egen....

2009-12-07 @ 13:25:05
Postat av: Lotta

Hejsan :) Beställde lite dopkort tidigare av dig och blev sååå sugen på beställa snögubbe bajs med den engelska texten. Finns det möjlighet till detta? Min kompis fyller år i januari och det vore den perfekta presenten hihi. Hör av dig :) Hälsningar Lotta

2009-12-28 @ 20:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0