Godispåsar!

Godispåsar är en trevlig liten present att ge bort före jul, och ännu trevligare blir det om man dekorerar dem själv.



Jag har här använt cellofankanistrar som är godkända för matförvaring, men det går bra med vilken sorts godkänd plastpåse (eller papperspåse!) som helst. Kanistrar, cellofanpåsar och papperspåsar hittar du hos Apidae/Sykompaniet.

Bland det svåraste tycker jag är att avgöra hur lång toppern ska vara, men jag har kommit fram till att någonstans mellan 2/3 och 1/2 av bredden blir ganska lagom. Till mina 10 cm (dvs knappt 4 inch) breda kanistrar har jag använt både 2 inch och 3 inch höga toppers. Personligen föredrar jag de som är 2 inch höga, men ska man ha lite större motiv eller få plats med fler dekorationer är de större att föredra. På bilden har jag använt en som är 2 inch hög.

Dekorationen:



Läckert med en halvpärla i mitten på en dubbel blomma... halvpärlor och fyndpåsar med blommor hittar du hos oss på Apidae/Sykompaniet!

Fler godispåsar:



Den mittersta påsen har en högre topper, men jag tycker det ser obalanserat ut - men det är jag det :)

Blomma med mitt av Pearlmaker (finns hos Apidae/Sykompaniet):



Små halvpärlor för att framhäva snöstjärnorna:



Även halvpärlor finns hos Apidae/Sykompaniet, liksom blingstenar som på nästa topper! :-)



Tjam det var dagens påsar det... kommer fler en annan dag, jag ska bara bli färdig att fota dem... och mitt nystädade pysselrum! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0