Kärlekskort och muffinslayout

Jag har gjort ett kort med en liten kärlekshälsning för Cards of Maria, och naturligtvis har jag dekorerat med de underbara metalldekorationerna! Kortet fanns även med i Scrappiz-bloggen när Cards of Maria sponsrar skissutmaningen. Utmaningen håller på fram till 30/10 så skynda att skapa efter den härliga skissen!



Papprena är de underbara höstpapprena från Maja Design. Me like a lot! :)



I mitten på metallblomman har jag satt en stor halvpärla, samma sort som finns i hörnen på kortet. Underst har jag en stor vit blomma som jag chalkat på kanterna för att få den lite mer levande.



Den andra blomman har ett stort metallornament i botten, sen en chalkad vit pappersblomma och överst en ljuvligt brun ros från Inkido. Stjälken på rosen snurrade jag runt en stompf, tycker det blir lagom stora "snirklar" på det sättet! Jag är tvärkär i metallornamenten, så naturligtvis fortsatte jag och gjorde en layout också...

Det blev en layout om min och Y's muffinsbak en dag när vi inte hade något annat för oss. Journalingen finns på tagen bakom fotot eftersom jag tyckte inte det fanns något vettigt ställe att sätta den annars - jag vill ju inte dölja papprena! Den handlar om att hon prompt skulle ha glasyr på, så då fick hon väl det då. :)



Papper från Maja Designs Skogspromenadserie, självhäftande halvpärlor, metallornament, Inkido-ros, samt thickers, rubon-söm, band och bollfrans från egen samling.

Blomman är skapad i lager på lager:



Jag stämplade swirls på den understa vita pappersblomman innan jag chalkade kanterna på den.



Halvpärlorna:



Ljuvliga papper, underbara metalldekorationer och lättarbetade halvpärlor - härligt! SKynda nu och kika in hos Cards of Maria!

Kommentarer
Postat av: ElinÅ

Jättefina, både kortet och lo:n. Ja metalldekosarna är sååå snygga.

2009-10-07 @ 09:33:56
URL: http://elinsscrapblog.blogspot.com
Postat av: Erica

Jätte fina! Gillar verkligen metall dekosen i blomman. Det måste jag in köpa :)



Du skrev ngt omm att byta mail adress i mailet du skickade till mig. Ville bara kolla om du gjort det eller om du fick mitt svar.



Ha det gott!

Erica

2009-10-08 @ 20:03:44
URL: http://www.ericaspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0