Jahapp

Då var man officiellt arbetslös också, sen igår kl 12 typ. Var nere och anmälde mig på Arbetsförmedlingen på första arbetslösa dagen, precis som man ska. Och fascinerades som vanligt över den otroliga ineffektivitet som försigår där. Mitt besök kunde tagit 3 minuter, det gjorde det faktiskt effektiv tid INKLUSIVE lite småprat med handläggaren. Jag var där i en bit över en timme... Först när man kommer dit ska en person skriva upp namn och personnummer på en lapp, den läggs sen i en hög där den får vandra neråt i väntan på att komma underst. När den är underst får en handläggare den och då får man gå dit och prata med den handläggaren, som först har knatat runt och sagt ens namn en stund innan de kommer till rätt ände av lokalen så man faktiskt kan höra att de säger ens namn. Därefter konstaterade vi att ja, jag var redan inskriven, och nej, det var inget som behövde ändras utan det var bara ett datum (gårdagens) som skulla fyllas i. Hepp liksom. Ibland undrar jag varför man kan checka in på ett flygplan från sin dator hemma men inte anmäla sig som arbetslös ens om man har e-leg. Men något ska jag väl ha att fundera på :)

Och idag har jag, utöver att söka jobb, diskutera med en arbetsgivare, undersöka löneläge och lite sånt ägnat mig åt att få klart listan med Traderaauktioner som låg förberedd... så i kväll tickar det upp ett 75-tal härliga auktioner på Tradera igen!

Kommentarer
Postat av: Erica

Ja det är surt att vara arbetslös det har jag varit väldigt länge så man börjar ju som sagt klättra sönder väggarna så man får pyssla med annat själv håller man på att fixa en bättre lösning i mitt hobbyrum faktist :D kommer att komma bilder på det senare så som ja hade de sist var inte bra...

2009-09-05 @ 00:40:32
URL: http://faithhopeaandlove.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0