Kort i Fokus - svart och vitt

Dagens utmaning på Kort i Fokus handlar om att göra ett kort i svart och vitt. Färg på ett stämplat motiv är OK, men helst skulle vi hålla det så svart och vitt som möjligt. Jag valde att hålla mig helt till svart och vitt, inga färger och inga gråskalor! Så här blev mitt kort:

 

Kortstommen är i svart cardstock, på det har jag monterat en bit av Primas paintable-papper. Jag tycker de är så fantastiskt läckra som de är så jag har svårt att måla dem (fast på den här embossade jag faktiskt), jag är så rädda tt förstöra dem... Texten är stämplad och med återhållen anda satte jag dit stämpeln, och se - det blev rakt! Jag hade en utväg där jag hade vridit pappret ett kvarts varv och monterat texten stämplad på vit cardstock, mattad med svart cardstock, om det hade blivit för snett och hemskt, men det behövdes inte. Tack och lov, för jag gillar effekten som den blev. Tre svarta brads i mitten av snöstjärnorna, lite glitterlim här och var - bara så det ger lite skimmer - och sen var kortet färdigt. Ooch jag är supernöjd!


Kommentarer
Postat av: kristina

Ett sånt vackert kort!Det tar liksom andan ur en...!

Kram

2008-08-26 @ 02:58:08
URL: http://selhammer.blogg.se/
Postat av: Ammi

Så vackert...!!!

2008-08-31 @ 22:16:03
URL: http://www.ammi76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0