Pysselröra...

För någon vecka sedan fick jag slutligen totalspunk - det var så rörigt i mitt pysselrum så jag kunde inte göra något. Varje gång jag skulle ha tag i något fick jag flytta på något annat, det stod prylar på golvet staplat i högar, saker över hela bordet och ingen ordning på någonting.



Rörig arbetsyta...



Fullproppad diskbänk. Hur ska man då kunna tvätta av saker??? Notera högarna av saker framför diskbänken. De står där för det står saker ivägen när jag ska öppna skåpen och sätta in dem... GAH!



Extraarbetsplatsen, den jag står vid, var dels överfull och dels blockerad.

Sagt och gjort, allt som stod ivägen åkte ut och sen var det dags att börja sortera in. Och då tackade jag min lyckliga stjärna för att jag la tiden på att hitta ett vettigt system när jag körde Operation OmOrganisation för snart ett år sen (du kan läsa mer om det i arkivet för maj 2008, eller här och här, dvs de två inläggen från när det var klart). Det gick förvånansvärt smidigt, trots att det tillkommit en del saker. Det mesta hade redan platser och skulle bara sorteras in rätt. Hepp liksom :)

Och då blev det så här:



Renare bordsyta med ny plats för DD XL på Moppe i fönstret. Åtkomligt men ur vägen...



TEVA-lådan är för småsaker som ska på auktion, så den får stå där en stund till. I övrigt kommer man åt diskbänken igen...



Ett GOLV!



Nu kan jag stå och jobba igen! Stapeln med vita lådor är min bandförvaring, det är samma sort som jag har til smådekorationer. Inte optimalt att ha den på golvet, men det funkar medan jag funderar på hur jag ska göra med kontorshyllan...  Orange korgen är transportkorg till mamma och pappa, den är attans behändig att ha stående så kan jag bara stoppa ner saker allt eftersom. Himla snajdigt! :)

Kommentarer
Postat av: NetteR

Wow du vilken skillnad!! Snacka om att det peppar en att ta tag i organiseringen av rummet!

2009-03-15 @ 13:44:02
URL: http://netter.bloggagratis.se
Postat av: Lotta

WOW, så fint. Visst gör det skillnad när man får röjt.

Har tagit en paus i mitt egna kaos för tillfället. Men alla skrivbord är ihopmonterade och väntar nu bara på sambons del = flytt av bokhyllor.

Snart har även jag ett riktigt pysselrum att sitta och vara kreativ i!



Kram

Lotta

2009-03-15 @ 16:57:52
URL: http://lottaspyssel.blogspot.com/
Postat av: isingen/Marie

Är så avundsjuk på ditt stora, välstädade pysselrum. Min hörna är hemsk just nu och saker och skit (diverse) överallt. Ingen inspiration alls infinner sig och det är tur det för jag har ingenstans att sitta och pyssla...

2009-03-26 @ 20:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0